Cele mai bune beneficii pentru sănătate ale acidului gras omega-3

Cele mai bune beneficii pentru sănătate ale acidului gras omega-3

Acizii grași Omega-3 sunt practic un grup de acizi grași polinesaturați, care sunt esențiali pentru unele funcții ale organismului. DHA și EPA sunt acizi grași omega-3 care se găsesc în fructe de mare, cum ar fi stridii, midii, crab, păstrăv, ton și somon.

ALA este un alt acid gras omega-3 care se găsește în unele alimente precum uleiurile vegetale. Omega-3 sunt disponibile ca supliment alimentar. De exemplu, suplimentele de ulei de pește au DHA, EPA și suplimente de ulei de in care conțin ALA.

Multe dovezi au apărut cu privire la beneficiile pentru sănătate ale acizilor grași omega-3, iar unele dintre acestea sunt următoarele:

Acizii grași Omega-3 pot îmbunătăți sănătatea ochilor

DHA este un fel de acid gras omega-3, care este o componentă structurală majoră a retinei ochiului. Dacă nu primiți suficient DHA, s-ar putea să întâmpinați probleme de vedere.

Obținerea unei cantități suficiente de acizi grași omega-3 poate reduce riscul de degenerare maculară, care este cunoscută ca una dintre principalele cauze ale orbirii și leziunilor permanente ale ochilor din lume.

Acizii grași Omega-3 pot combate anxietatea și depresia

Una dintre tulburările mintale comune este depresia. Printre simptome se numără letargie, tristețe și pierderea interesului pentru viață. O altă tulburare comună este anxietatea, care se caracterizează prin nervozitate și îngrijorare constantă.

Acid gras omega-3

Conform studiilor, persoanele care consumă regulat acizi grași Omega-3 au mai puține șanse să fie deprimați. De asemenea, simptomele celor care au anxietate și depresie se îmbunătățesc odată ce iau suplimente omega-3.

Acizii grași Omega-3 pot îmbunătăți factorii de risc ai bolilor cardiace

Accidentele vasculare cerebrale și atacurile de cord sunt principalele cauze ale morții în lume. Cu ani în urmă, cercetătorii au observat că comunitățile care consumă pește în mod regulat au rate mici de astfel de boli. De atunci, acizii grași Omega-3 au fost legați de beneficii diferite pentru sănătatea inimii.

Acizii grași Omega-3 pot reduce simptomele sindromului metabolic

Pentru cei care nu știu, sindromul metabolic este practic o colecție de afecțiuni. Aceasta include grăsimea din stomac sau obezitatea centrală, nivelul scăzut al colesterolului HDL, nivelul ridicat al trigliceridelor, rezistența la insulină și tensiunea arterială ridicată. Este o problemă majoră pentru sănătate, deoarece crește riscul altor boli, cum ar fi diabetul și bolile de inimă. Cu acizii grași Omega-3, poate îmbunătăți factorii de risc ai bolilor de inimă, inflamația și rezistența la insulină la cei cu sindrom metabolic.

Acizii grași Omega-3 pot combate inflamația

Practic, inflamația este răspunsul natural al organismului la daune și infecții. Este vital și pentru sănătatea ta. Există momente în care inflamația persistă o perioadă lungă de timp, chiar și fără o vătămare sau infecție. Este cunoscută sub numele de inflamație de lungă durată sau cronică. Acizii grași Omega-3 pot reduce producția de substanțe și molecule legate de inflamație.

Acizii grași Omega-3 vă pot ajuta să luptați împotriva bolilor autoimune

În ceea ce privește bolile autoimune, sistemul imunitar al unuia greșește celulele sănătoase pentru celulele străine și poate începe să le atace. Un exemplu bun este diabetul de tip I în care sistemul dumneavoastră imunitar atacă celulele care produc insulină în pancreasul vostru. Acizii grași Omega-3 vă pot ajuta să combateți astfel de boli și pot fi importanți în timpul vieții timpurii. De asemenea, poate ajuta la tratarea colitei ulcerative, artritei reumatoide, lupusului, psoriazisului și a bolii Crohn.

Postări similare: