Avantajele și cele mai bune surse de B-complex

Avantajele și cele mai bune surse de B-complex

B-complex sau vitaminele B, joacă un rol crucial în menținerea și funcționarea corectă a organismului. Acestea sunt nutrienți esențial care ajută la transformarea mâncării în energia de care aveți nevoie pentru toată ziua.

Deși majoritatea acestor vitamine acționează în perechi, fiecare dintre ele are propriul beneficiu. Mai jos sunt listate aceste vitamine B și care este beneficiul lor:

B1 sau Tiamină

Vitamin B contribuie la producerea de celule noi în organism. Această este numită deseori ca fiind vitamina antistres deoarece protejează sistemul imunitar. Aceasta se poate obține din arahide, cereale integrale, germeni de grâu, varză, spanac, fasole și melasă cu curea neagră.  

B-complex supliment alimentar
B-complex este un grup de vitamine importante pentru sistemul nostru nervos

B2 sau Riboflavina

Un alt complex de vitamine B, riboflavina joacă rol de antioxidant care ajută la combaterea radicalilor liberi sau acele particule care atacă celulele. Aceasta poate preveni aparația problemelor cardiace și a îmbătrânirii timpurii.  Migdalele, ouăle, orezul sălbatic, iaurtul, soia, spanacul și varza de Bruxelles sunt cele mai bune surse de vitamina B2. 

Video: Vitamina B2 riboflavină: surse, structură și deficiență

B3 sau Niacină 

Creșterea colesterolului HDL sau a colesterolului benefic este una dintre funcțiile principale ale niacinei. Când nivelul HDL este ridicat, în sânge veți avea mai puțin colesterol dăunător. Încercați legumele verzi, fasolea, carnea roșie, drojdia, ouăle și laptele pentru a obține o doză bună de vitamina B3. 

B5 sau Acid pantotenic 

Se pot găsi cantități mici din această vitamină din complexul B aproape toate grupurile de alimente. Panthotenic provine din panthothen, un cuvânt grecesc care înseamnă de pretutindeni. În afară de descompunerea carbohidraților și grăsimilor pentru energie, promovează sănătatea pielii. Leguminoasele, ouăle, carnea, avocado și iaurtul sunt bogate în vitamina B5. 

B6 sau Piridoxina 

Alături de vitaminele B9 și 12, vitamina B6 joacă un rol în reglarea nivelurilor de homocisteină, un aminoacid asociat bolile cardiace. Se spune că acesta ajută la diminuarea inflamației pentru persoanele care suferă de artrită reumatoidă. Pui, orez brun, morcovi, brânză de linte, semințe de floarea soarelui, somon, ton și curcan ar trebui să fie adăugate în dieta dvs. pentru a obține această vitamină B. 

B7 sau Biotin 

Datorită relației sale cu unghiile, pielea și părul sănătos, această vitamină B este cunoscută și sub numele de vitamina frumuseții. Aceasta ajută diabeticii să își controleze nivelurile ridicate de glucoză din sânge. Mâncați fructe, gălbenușuri, conopidă, cartofi, pește, pui, carne de porc, ficat, drojdi, orz și nuci pentru a obține vitamina B7. 

B9 sau Folat 

Se spune că folatul ajută la prevenirea depresiei și a pierderii memoriei. Vitamina este, de asemenea, necesară pentru femeile însărcinate, deoarece asigură creșterea bebelușului și previne apariția defectelor congenitale neurologice. Fasolea, grâul bulgur, laptele, legumele rădăcină, sfecla, somonul, sparanghelul și verdeața cu frunze întunecate sunt surse excelente de vitamina B9. 

B12 sau Cobalamin 

Cobalamin cele din urmă, această vitamină din complexul B este ultimul membru al echipei. Împreună cu vitamina B9, aceasta contribuie la geneza de celule roșii din sânge și ajută fierul să-și facă treaba, care este de a crea hemoglobină, proteina care transportă oxigenul. Carnea de vită, porc, lactate, ouă, crustacee și pește sunt cele mai bune surse de acces. 

Acum că știți despre diferitele vitamine din complexul B, asigurați-vă că le adăugați în dieta zilnică cât mai curând! 

Articole din aceeași categorie: